مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 14:472022-02-20سياسي

آماده میزبانی هیئت نروژی جهت پیگیری روند توسعه روابط هستیم


وزیر امور خارجه آمادگی ایران برای میزبانی هیئت نروژی در سطح معاون وزیر امور خارجه این کشور برای هماهنگی و پیگیری روند توسعه روابط اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، روابط صد و پانزده ساله دیپلماتیک بین تهران و اسلو را مبنای عالی برای توسعه و گسترش بیش از پیش و همه جانبه روابط بین دو کشور دانست و آمادگی کشورمان را برای میزبانی هیئت نروژی در سطح معاون وزیر امور خارجه این کشور برای هماهنگی و پیگیری روند توسعه روابط اعلام کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضرورت پیگیری روابط تجاری و اقتصادی ایران و نروژ به موازات و مستقل از مذاکرات وین را یادآور شد و تاکید کرد: می توانیم در چند حوزه به ویژه صنعت نفت و گاز، کشاورزی، انرژی های تجدید پذیر و شیلات همکاری ها را گسترش دهیم.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه اسناد پایه ای و توافقات خوبی از گذشته بین دو کشور امضا شده و مبنای درستی برای گسترش همکاری ها وجود دارد که نیازمند پیگیری جدی و اجرایی شدن این توافقات است.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی کشورمان، مسیرهای ترانزیت جنوب و شمال را ظرفیتی برای تسهیل دسترسی کشورهای اروپایی از جمله نروژ به منطقه آسیای مرکزی و قفقاز توصیف کرد.

وزیر امور خارجه نروژ نیز ضمن استقبال از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران، لزوم استمرار رایزنی ها و مشورت های سیاسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده میزبانی هیئت نروژی جهت پیگیری روند توسعه روابط هستیم

آماده میزبانی هیئت نروژی جهت پیگیری روند توسعه روابط هستیم