مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 14:422022-02-20اقتصادي

تبدیل یک و نیم میلیون هکتار از اراضی بیابانی کشور به جنگل


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایران در زمینه بیابان زدایی پیشینه طولانی دارد و تاکنون یک و نیم میلیون هکتار از اراضی بیابانی را به جنگل تبدیل کرده است.

- رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایران در زمینه بیابان زدایی پیشینه طولانی دارد و تاکنون یک و نیم میلیون هکتار از اراضی بیابانی را به جنگل تبدیل کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مسعود منصور امروز با مامیشوف - معاون وزارت اکولوژی، زمین شناسی و منابع طبیعی کشور قزاقستان - دیدار کرد و راه های توسعه همکاری دو کشور ایران و قزاقستان در زمینه آب، خاک و منابع طبیعی مورد بررسی قرار گرفت.

منصور در این دیدار با برشمردن ظرفیت ها و توانایی های کشورمان در زمینه جنگلکاری، مرتعداری، بیابان زدایی و اقدامات آبخیزداری بر استفاده از دانش کارشناسان ایرانی و انتقال تجربیات کشورمان به قزاقستان تاکید کرد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه به تاریخچه منابع طبیعی کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: تا سال 1341 خورشیدی جنگل ها، مراتع و بیشه زارها در ایران در قالب مالکیت خصوصی اداره می شد و پس از این سال، قانونی در کشور تصویب شد و منابع طبیعی از مالکیت خصوصی خارج شد و در اختیار دولت قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل یک و نیم میلیون هکتار از اراضی بیابانی کشور به جنگل

تبدیل یک و نیم میلیون هکتار از اراضی بیابانی کشور به جنگل