مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 14:172022-02-20اجتماعي

نفوذ فاضلاب به منابع آب شهری مهریز


دیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به نفوذ فاضلاب به منابع آبی شهر مهریز در چند سال گذشته، بر ضرورت اجرای طرح جمع آوری فاضلاب در این شهر تاکید کرد.

- ابراهیم علیدوست در این باره اظهار کرد: اجرا و جمع آوری فاضلاب از الزامات جوامع شهری بوده و هست و این مهم نیز در شهرستان های استان اجرا یا در حال اجراست.

وی همچنین افزود: با توجه به منابع آبی محدود استان یزد و به خصوص شهر مهریز، اهمیت جمع آوری فاضلاب در این شهر دو چندان است به این دلیل که در چند سال گذشته این منابع آبی به دلیل نفوذ فاضلاب آلوده شده و وجود نیترات که شاخص آلودگی آب است، دو تا سه برابر شده است.

علیدوست خاطرنشان کرد: شهر مهریز با داشتن پوکه های قنات و گسل ها باعث نشت فاضلاب و نفوذ به منابع آبی این شهر شده لذا شرکت آبفا برای رفع این مشکل از اختلاط آب چاه های این شهر با آب انتقالی جهت ارائه آب شرب سالم و بهداشتی به دست مشترکین استفاده می کند و باید به این نکته اشاره داشت که تنها راه جلوگیری از آلوده شده منابع آبی جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در شهرهاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا یزد، این مسئول در پایان گفت: لازم به توضیح است که پساب تصفیه شده نیز به مصرف صنعت می رسد وضمن جلوگیری از آلوده شدن منابع آبی، جایگزین آب مورد استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفوذ فاضلاب به منابع آب شهری مهریز

نفوذ فاضلاب به منابع آب شهری مهریز