مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 12:222022-02-20اقتصادي

روایت شافعی از دلایل عدم دستیابی به توسعه اقتصادی


رییس اتاق ایران با بیان اینکه 2698 میلیارد دلار درآمد ارزی در 13 سال داشتیم اما توسعه ای حاصل نشد، گفت: با توجه به وضعیت مذاکرات بوی نفت به سر برخی خورده و می خواهند وضعیت گذشته تکرار شود.

- ، غلامحسین شافعی امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به وضعیت مذاکرات، اظهار کرد: همانگونه که مطلع هستید مذاکرات برجام ادامه دارد و ظاهراً در حال رسیدن به نقطه های تصمیم گیری است اما یک نگرانی در حال ایجاد شدن است و آن اینکه دوباره بوی نفت به سر برخی افراد خورده و از اینکه مجدد درآمد نفت نقش گذشته خود را بازی کند برای برخی حالت مطلوب دارد که برای ما حالت کاملاً نامطلوب دارد.

خیلی مهم است که در چنین مقطعی با استفاده از تجربیات گذشته به درآمدهای نفتی نگاه دیگری کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: تقریباً فرصت بیش از یک سده گذشته را که از کشف نخستین منبع خدادادی در کشور و موقعیت طلایی استفاده از منابع طبیعی برای بهسازی همه جانبه و توسعه داشتیم را به معنای واقعی از دست دادیم؛ اکنون کاملاً مشخص است که در طول این تاریخ طولانی تکیه بر منابع طبیعی به هیچ وجه یک کشور را نمی تواند به تعالی رهنمون کند.

وی افزود: برای روشن شدن این مطلب به چند شاخص اشاره می کنم؛ از سال 52 که دریافتی های ارزی کشور افزایش ناگهانی یافت متوسط رشد اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت شافعی از دلایل عدم دستیابی به توسعه اقتصادی

روایت شافعی از دلایل عدم دستیابی به توسعه اقتصادی