مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 11:572022-02-20اقتصادي

افزایش استفاده از آب سبز برای تولید برنج سفید گیلان


به گفته مدیر فنی مهندسی آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان، برنامه داریم استفاده از آب سبز را برای تولید برنج سفید گیلان افزایش دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مجتبی شاه نظری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله مقداری از آب سبز (آب حاصل از نزولات جوی) وارد دریای خزر می شود، اظهار کرد: در صورت بهره برداری می توان از این امکان برای تولید بیشتر برنج و کلزا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آب سبز آب سازگار با زیست بوم است و آب بندان ها یکی از مصادیق بارز تأمین آب سبز هستند، افزود: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و در 38 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان با آب سبز، نیاز برنج اراضی تأمین می شود.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنامه داریم استفاده از آب سبز را برای تولید برنج استان افزایش دهیم، گفت: خوشبختانه در سفر هیأت دولت به گیلان برای اجرایی شدن این امر برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

شاه نظری با اشاره به بازسازی آب بندان های گیلان بیان کرد: برنامه داریم 8500 هکتار از آب بندان های گیلان بازسازی شود و با انجام این کار، به ظرفیت حجم آب سبز گیلان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زهکشی اراضی شالیزارها نیز در حال انجام است تا زمینه توسعه کشت دوم در شالیزارها بیش از پیش فراهم شود، تصریح کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش استفاده از آب سبز برای تولید برنج سفید گیلان

افزایش استفاده از آب سبز برای تولید برنج سفید گیلان