مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 11:322022-02-20سياسي

اینترنت؛ آزمون اعتبار/ عباس عبدی


آیا وعده دهنده آگاهانه خلاف واقع گفته است؟ یا به چنین وعده ای صادقانه عقیده داشتند؟ اگر دومی است، پس چرا در جهت مخالف حرکت می شود؟ - در جریان انتخابات 1400 نامزدهای انتخاباتی به طور معمول قول ها و وعده هایی می دادند.

قابل انتظار است که برخی وعده ها مبهم یا حتی فراتر از ظرفیت وعده دهنده یا واقعیات باشد، ولی اگر وعده های روشن و قابل اجرایی دادند که در عمل نه تنها به سوی تحقق آن حرکت نشد که خلاف آن وعده رخ دهد، در این صورت آنها را چگونه باید تحلیل کرد؟ برای نمونه وعده هایی درباره بورس و رونق آن داده شد که اکنون خلاف آن در جریان است.

این وعده ها را چگونه می توان تحلیل کرد؟ آیا دروغ بود یا صادقانه و ناشی از بی اطلاعی نسبت به بورس؟ یا نمونه دیگر و مهم تر اینترنت بود.

آقای رییسی در جریان انتخابات و درباره اینترنت نکاتی را گفتند که دو نمونه روشن آن چنین است: من از بچه ها در خانه سوال می کنم؛ دارید گیم بازی می کنید، چقدر وسط بازی که قطع می شود حال تان گرفته می شود؟ معلوم است که زیرساخت ها درست نیست.

در دولت مردمی اینترنت با حداکثر سرعت با تامین زیرساخت های لازم گسترش خواهد یافت و زمینه ای برای شفافیت و نظارت مردم بر عملکرد دولت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت؛ آزمون اعتبار/ عباس عبدی

اینترنت؛ آزمون اعتبار/ عباس عبدی