مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 11:272022-02-20اقتصادي

پایان هشت سال انحراف منابع صندوق توسعه/ چگونگی تامین ارز ترجیحی 1401


پس از هشت سال انحراف منابع صندوق توسعه ملی در بودجه، برای سال آینده سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی کامل پرداخت می شود که معادل 137 هزار میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه بودجه سال 1401 از چند منظر دارای ویژگی های خاصی است و در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز با تغییراتی همراه شد که آن را مرور می کنیم.

* پایان انحراف منابع صندوق توسعه ملی  از مجلس و دولت خبر می رسد سهم صندوق توسعه ملی براساس قانون برنامه ششم توسعه همان 40 درصد باقی خواهد ماند و تغییر نمی کند.

برای نخستین بار در 8 سال گذشته که دولت روحانی چوب حراج به سهم صندوق توسعه ملی زد و بدهی زیادی به جای گذاشت، سهم صندوق توسعه ملی به طور کامل پرداخت می شود.

کشیدن خط بطلان بر دیوار کج بودجه که از منابع صندوق بین النسلی سهم خواهی می کرد می تواند به منزله احیای اهداف و برنامه های صندوق به منظور ثروت آفرینی و به حرکت درآوردن صنایع مولد و بزرگ در آینده نزدیک باشد.

دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال آینده بنا به رویه گذشته، سهم صندوق توسعه ملی را 20 درصد پیش بینی کرده بود که با اقدام اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به 40 درصد افزایش یافت.

قطعا هرگونه کاهش سهم صندوق نیاز به اذن مقام معظم رهبری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان هشت سال انحراف منابع صندوق توسعه/ چگونگی تامین ارز ترجیحی 1401

پایان هشت سال انحراف منابع صندوق توسعه/ چگونگی تامین ارز ترجیحی 1401