مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 10:022022-02-20اقتصادي

مردان تمایلی به صحبت درباره «سلامت روان» خود ندارند/ سلامت روان رو به «افول» پدران


رییس انجمن روانشناسی تربیتی ایران، نگرانی نسبت به غربالگری سلامت روان مردان را امری جهانی دانست و با تاکید بر اینکه باید به طور جدی تری به سلامت روان مردان بپردازیم، - گفت: بسیاری از مردان احساسات خود را سرکوب کرده و تمایلی به صحبت درباره سلامت روان خود به صورت آشکارا ندارند.

این در حالی است که به طور خاص مردان و پدران امروزی برای سلامت­ روان خود نیاز به کمک بیشتری دارند.

دکتر فریبرز درتاج در گفت وگو با ایسنا، همزمان با آغاز هفته ملی سلامت مردان و با اشاره به دومین روز از این هفته که با عنوان پاندمی کووید 19 و سلامت روان مردان نام گذاری شده است، اظهار کرد: با افزایش نرخ جهانی خودکشی مردان در هر سال، باید به سلامت ­روان مردان و پدران جدی ­تر فکر کنیم.

اخیراً شاهد آگاهی و حمایت بیشتر از نیازهای بهداشت روانی پدران بوده ایم و حتی روزی نیز به نام روز جهانی بهداشت روانی پدران نامگذاری شده است، چرا که این یک نگرانی جهانی است که مردان و پدران به حمایت و غربالگری برای سلامت ­روان نیاز دارند.

این هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، با بیان اینکه سابقه اضطراب، افسردگی و آسیب های روحی برطرف نشده در گذشته مردان می تواند بر روی کیفیت رابطه آنها با فرزندان اثرگذار باشد، ادامه داد: وقتی پدری بدون حمایت از مشکلات مربوط به سلامت روان خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان تمایلی به صحبت درباره «سلامت روان» خود ندارند/ سلامت روان رو به «افول» پدران

مردان تمایلی به صحبت درباره «سلامت روان» خود ندارند/ سلامت روان رو به «افول» پدران