مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 15:422022-02-19بين الملل

لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین گفتگو کردند


وزیر خارجه فرانسه در پیامی توییتری از دیدار و گفتگو با همتای آمریکایی پیرامون موضوعات مختلف ازجمله مذاکرات وین خبر داد.

- ، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در پیامی توییتری، از دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.

وی مدعی شد که طی این دیدار، طرفین درباره بحران روسیه-اوکراین، فوریت حصول نتیجه در مذاکرات بازگشت به برجام و همچنین اوضاع در منطقه موسوم به ساحل آفریقا صحبت کرده اند.

لودریان چهارشنبه گذشته هم به نیابت از همه شرکای غربی، مسئول چوب گذاشتن لای چرخ مذاکرات وین آن هم با تکیه بر تکنیک ناکارآمد ضیق وقت شد.

وی در ان موقع مدعی شد تا اتخاذ تصمیمی که به نجات توافق هسته ای 2015 منجر شود، فقط چند روز فاصله است حال آنکه این مسئله به ایران بستگی دارد.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه این ادعا افزوده بود: اکنون نوبت ایران است که تصمیم های سیاسی اش را اتخاذ کند حال آنکه این انتخاب می تواند به ایجاد بحرانی جدی طی روزهای پیش رو منجر شود یا اینکه به توافقی ختم شود که منافع همه طرفین را برآورده می کند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که ایران می گوید برای حصول توافق در مذاکرات وین، فوریت قائل است اما تسلیم ضرب الاجل های ساختگی نمی شود و این طرف غربی است که باید دست به یک انتخاب سیاسی بزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین گفتگو کردند

لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین گفتگو کردند