مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 14:072022-02-19اقتصادي

تشکیل کمیته حفاظت از کوسه ماهیان در کیش


 کمیته حفاظت از کوسه ماهیان به منظور حفاظت بهتر از گونه های ارزشمند و در معرض خطر از سوی اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شد.

- به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کوسه ماهیان از رده ماهیان غضروفی هستند که قدمت پیدایش آنها بر روی زمین به حدود چهارصد میلیون سال قبل باز می گردد.

کوسه ماهیان، شکارچی، گوشت خوار و لاشه خوارند که طیف متنوعی از گروه های مختلف ماهیان، نرمتنان، سخت پوستان، سرپایان، خارتنان، پرندگان و حتی پستانداران در رژیم غذایی آنها جای دارد.

میزان زادآوری کوسه ماهیان که عمدتا بچه زا هستند بسیار کم بوده و سن بلوغشان نیز بالا است و این پایین بودن نرخ زاد و ولد و تولید مثل در آنها رشد سالیانه جمعیتشان را تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق بررسی های محققان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (آی یو سی ان)، حدود چهل وشش گونه از کوسه ماهیان در آب های کشور زیست می کنند که سیزده گونه از آنها در معرض خطر انقراض و چهار گونه نیز در طبقه به شدت در معرض خطر انقراض دسته بندی شده اند.

در صد سال گذشته تا کنون، به دلیل وجود بازار پرسود ناشی از تجارت غیر قانونی کوسه ها جهت استفاده از گوشت، روغن ، باله ها، پوست، دندان ها و دیگر اجزای آنها، تبلیغات گسترده ای توسط سودجویان و قاچاقچیان جهت ایجاد تصویری ترس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کمیته حفاظت از کوسه ماهیان در کیش

تشکیل کمیته حفاظت از کوسه ماهیان در کیش