مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 12:172022-02-19دانش

ارتقای علوم انسانی نیازمند مشارکت همگانی موسسات علمی این حوزه است


قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی با اشاره به حجم بالای تولیدات علمی در حوزه علوم انسانی گفت: ارتقای علوم انسانی نیازمند مشارکت همگانی موسسات علمی این حوزه است.

- به نقل از وزارت علوم، محمدجواد هراتی در حاشیه بازدید از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به تولیدات چشمگیر این پژوهشگاه در محتوای علوم انسانی گفت: ضرورت مشارکت همه مراکز علمی علوم انسانی برای تحول و ارتقا علوم انسانی ضروری است و آمارها خبر از تولید انبوه در علوم انسانی را می دهد و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تنهایی نمی تواند بار ارتقای این حوزه را به دوش بکشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر مراکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی برخی شوراهای تخصصی نظیر شورای تحول در علوم انسانی مخصوص این امر پایه گذاری شده و به عنوان مرجع بالادستی وزارت علوم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شده اند و باید اقدامات اصلی و نقشه راه علوم انسانی را برای اجرا در وزارت علوم ارائه نماید.

بنابراین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک حلقه واسط از یک سو منتظر اسناد بالادستی برای اجرا است و از سوی دیگر متولی سیاست گذاری و برنامه ریزی برای سازماندهی و هم افزایی مراکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای علوم انسانی نیازمند مشارکت همگانی موسسات علمی این حوزه است

ارتقای علوم انسانی نیازمند مشارکت همگانی موسسات علمی این حوزه است