مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-19دانش

فوران عظیم آتشفشان تونگا از نگاه ناسا


دانشمندان ناسا می گویند طی فوران آتشفشان تونگا بیشترین توده خاکستری که تا به حال ماهواره ها به ثبت رسانده اند به بیرون پرتاب شده است.

- دانشمندان ناسا می گویند طی فوران آتشفشان "تونگا" بیشترین توده خاکستری که تا به حال ماهواره ها به ثبت رسانده اند به بیرون پرتاب شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، دانشمندان ناسا اخیرا تصاویر فوران آتشفشان تونگا که توسط دو ماهواره در حال چرخش به دور زمین ثبت شده بود را تجزیه و تحلیل کردند.

طی فوران این آتشفشان در 15 ژانویه، توده ای از خاکستر به درون مزوسفر و جایی که شهاب ها(shooting stars) یا(meteor) در حال شکل گیری هستند، پرتاب شد.

هنگامی که یک آتشفشان در تونگا در 15 ژانویه فوران کرد، ماهواره ها توانستند تصاویری از ستون خاکستر آتشفشانی که به مزوسفر( سومین لایه جو زمین) پرتاب می شد را ثبت کنند.

به گفته ناسا، از زمانی که ماهواره ها شروع به نظارت بر سیاره ما کرده اند، رویداد تونگا بزرگترین فوران آتشفشانی بود که رخ داد.

هنگامی که آتشفشان در منطقه هونگا تونگا در کشور تونگا در اقیانوس آرام، با نیرویی حدود 10 مگاتن تی ان تی، توده عظیمی از خاکستر و گاز را به آسمان پرتاب کرد، دو ماهواره هواشناسی بر فراز آنجا در حال عبور بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوران عظیم آتشفشان تونگا از نگاه ناسا

فوران عظیم آتشفشان تونگا از نگاه ناسا