مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-19پزشكي

شکوفه های بهاری، عامل بیداری جان و تن


شکوفه های بهار نارنج دارای طبع گرم و خشک بوده و باعث ایجاد تفریح و تقویت در مزاج مغز و قلب می شود.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: شکوفه های بهار نارنج دارای طبع گرم و خشک بوده و باعث ایجاد تفریح و تقویت در مزاج مغز و قلب می شود.

تارا امیری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که طبیعت شکوفه های بهارنارنج گرم و خشک است، اظهار کرد: بهار نارنج، شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی، عرقیجات و … کاربرد بسیار دارد.

وی ادامه داد: ترکیبات فعالی ازجمله روغن فعال، فلانوییدها و فورانوکومارین در بهارنارنج وجود دارد و همچنین دارای ویتامین های B، C و D است.

امیری تصریح کرد: ازجمله خواص گیاه دارویی بهارنارنج می توان به ایجاد تفریح و تقویت در مزاج مغز و قلب، اشتها آوری قوی، تسکین ناراحتی های سینه، بسته شدن منافذ پوست، ضد نفخ بودن و رفع گازهای دستگاه گوارش اشاره کرد.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان کرد: در ایام فصل بهار که شیوع امراض ویروسی مانند سرخک و آبله و سرخجه است، عرق بهار نارنج رقیق شده مثلاً یکی دو قاشق به ازای هر لیوان آب نوشیدنی، به کودکان داده شود.

وی ادامه داد: پوست را مرطوب، نرم و شفاف کرده و علاوه براین از عفونت های قارچی و باکتریایی محفاظت و چربی پوست را متعادل می کند به همین دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوفه های بهاری، عامل بیداری جان و تن

شکوفه های بهاری، عامل بیداری جان و تن