مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 01:172022-02-18اقتصادي

سهم 2 میلیون تنی مازندران در تولید مرکبات/ روند صادرات مرکبات تسریع می شود


مازندران دو میلیون تن تولید مرکبات دارد که باید در کنار تامین نیاز داخل و به ویژه بازار شب عید تمهیداتی اندیشیده شود تا باغداران برای فروش دچار مشکل نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، با وجود اینکه مازندران نقش زیادی در تولید مرکبات دارد اما سهمش از صادرات بسیار ناچیز است، سالانه حجم زیادی از مرکبات در باغ های مازندران تولید می شود که با توجه به اینکه در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده نشده بخشی از مرکبات تبدیل به ضایعات می شود .

*ضرورت پیگیری برای یارانه سوخت به هواپیماهای باری منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: مازندران با تولید بیش از 2 میلیون تن مرکبات سهم مهمی در تولید این محصول دارد که با توجه به تامین نیاز ضرورت بحث صادرات مورد تاکید است که مازاد تولید باید صادر شود.

وی گفت: اتفاقاتی امسال افتاد که باید مسؤولان اجرایی استان و وزارت جهاد کشاورزی از قبل پیش بینی لازم را در این زمینه در دستور کار داشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید برای حل بازار مرکبات متمرکز باشند، افزود: در  بودجه 1400 بحث اختصاص یارانه سوخت به هواپیماهای باری پیش بینی شد ولی  پیگیری لازم در این زمینه صورت نگرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 2 میلیون تنی مازندران در تولید مرکبات/ روند صادرات مرکبات تسریع می شود

سهم 2 میلیون تنی مازندران در تولید مرکبات/ روند صادرات مرکبات تسریع می شود