مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 13:272022-02-18سياسي

سیاست «نه شرقی نه غربی»واکنش جامعه به سال ها سلطه غرب و شرق بود+فیلم


علیرضا زادبر کارشناس تاریخ معاصر ایران در گفتگوی اسکایپی با خبرگزاری دانشجو، درباره راهبرد سیاست نه شرقی نه غربی در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی اظهارکرد: - سیاست نه شرقی نه غربی واکنش جامعه به سال ها سلطه غرب و شرق بود+فیلم کارشناس تاریخ معاصر ایران گفت:سیاست نه شرقی نه غربی که در سال 57 مطرح شد، واکنش جامعه به سال ها سلطه غرب و شرق بر ایران بود.

علیرضا زادبر کارشناس تاریخ معاصر ایران در گفتگوی اسکایپی با خبرگزاری دانشجو، درباره راهبرد سیاست نه شرقی نه غربی در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی اظهارکرد: سیاست نه شرقی نه غربی به معنای این است که کشور نباید تحت سلطه غرب و شرق قرار بگیرد؛ درواقع این سیاست به معنای نفی ارتباط با کشورهای شرقی و غربی نیست بلکه به معنی است که کشورهای شرقی و غربی نباید بر ما مسلط شوند.

وی افزود: حزب توده پیش از انقلاب اسلامی امتیازات گسترده ای را به شرق می داد و از طرف دیگر رژیم پهلوی در زمینه های مختلف از جمله ماجرای کاپیتالاسیون، امتیازات ویژه ای را برای آمریکا قائل می شد.

قبل از مطرح شدن سیاست نه شرقی نه غربی از سوی امام(ره)، محمد مصدق سیاست موازنه منفی را مطرح کرد که براساس این سیاست، اگر ایران انگلستان را از صنعت نفت خود خلع ید کرده است، در عین حال به شوروی هم نباید امتیاز بدهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست «نه شرقی نه غربی»واکنش جامعه به سال ها سلطه غرب و شرق بود+فیلم

سیاست «نه شرقی نه غربی»واکنش جامعه به سال ها سلطه غرب و شرق بود+فیلم