مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 12:072022-02-18پزشكي

ناگفته هایی از مدیریت کرونا و علل تاخیر واردات واکسن


حدود دو سال از حضور نامبارک «شماره 19» در ایران می گذرد؛ ابوالویروسی که خانه به خانه پخش شد و دنیا را از تب و تاب انداخت؛ حالا هم طبق آمارهای رسمی چند میلیون نفر را در دنیا و بیش از 134هزار تن را هم در کشورمان روانه خانه ابدی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در کشاکش تایید و عدم تایید کشورهای مختلف در واپسین ماه های سال 1398، بالاخره 29 بهمن ماه همین سال، شناسایی دو مورد از ویروس جدید کرونا در کشورمان و در قم تایید و رسما از سوی وزارت بهداشت اعلام شد؛ ویروسی که بعدها کووید-19 نام گرفت و از آن روز تا کنون همانند آنچه که در دنیا می گذرد، موارد ابتلا و البته قربانیان آن هر روز بالا و بالاتر می رود.

با وجود گذشت بیش از دو سال از تایید حضور بیماری در دنیا و البته ایران، اما هنوز هم نادانسته های آن فراوان است و دارو و درمان آن همچنان در مرحله آزمون و خطاست و درمان اختصاصی ندارد.

در این میان نیز جهش های مختلف ویروس، کار دنیا را در مدیریت و مقابله با بیماری پیچیده کرده است؛ به طوری که بعد از کرونای ووهان، شاید بتوان از جهش های آلفا و دلتا که به کرونای انگلیسی و هندی معروف شدند و اکنون نیز کرونای امیکرون که منشاء آن را آفریقای جنوبی می دانند، به عنوان مهمترین و پرمرگ و میرترین جهش های ویروس کووید-19 نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی از مدیریت کرونا و علل تاخیر واردات واکسن

ناگفته هایی از مدیریت کرونا و علل تاخیر واردات واکسن