مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 18:422022-02-17سياسي

برای اولین بار عمل جراحی کیسه صفرا به روش نوین در خراسان شمالی انجام شد


حسینعلی سلطانی رییس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه مدت ها قبل درمان و جراحی عفونت های کیسه صفرا به روش باز بوده، اظهار کرد: با ظهور لاپاراسکوپی انقلابی در این اعمال جراحی ایجاد شد و اکنون درمان کیسه صفرا همچون سنگ و عفونت به روش جراحی لاپروسکوپی و با برش نیم سانتی و یک سانتی و به کمک دوربین و یک سری ابزارها، بدون نیاز به برش 20 سانتی سابق انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر یکی از جدیدترین روش های که وجود دارد، معروف به Single-incision laparoscopic surgery است که به جای چهار برش تنها یک برش داده می شود و از طریق همان یک برش که در نهایت بیشتر از دو سانت نیست، کیسه صفرا خارج می شود.

رییس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با بیان اینکه این نوع عمل جراحی، نسبتا جدید و دشوار است، ادامه داد: در استان خراسان شمالی پیش از این تجربه این عمل را نداشته ایم و در بقیه نقاط کشور نیز شاید تنها دانشگاه های بزرگ از جمله مشهد و تهران این کار را انجام داده باشند، اما این عمل در استان خراسان شمالی اولین بار انجام شد و خروجی خوبی داشت و حال عمومی بیمار خوب است.

سلطانی خاطرنشان کرد: مسلماً هر برشی که در بافت پوست انجام شود، در نوع خود می تواند عوارضی از جمله عفونت، خونریزی ایجاد کند که وقتی این برش ها کمتر شود، عوارض هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار عمل جراحی کیسه صفرا به روش نوین در خراسان شمالی انجام شد

برای اولین بار عمل جراحی کیسه صفرا به روش نوین در خراسان شمالی انجام شد