مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 17:222022-02-17اقتصادي

بی نشانی یاقوت سرخ کویر در جهان/ چرخ فرآوری زرشک نمی چرخد


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ داد زرشک کاران از این است که همیشه باید تیغ تیز زرشک را به جان بخرند و یک سال برای به دست آوردن دانه دانه این محصول زحمت بکشند ، در حالی که این محصول با ارزش و مزیت دار برای مراکز تحقیقاتی مرکز و جهان چندان شناخته شده نیست و بدون این که فرآوری شود یا کشاورزان با پژوهش و تحقیق به این موضوع برسند که می شود صدها کالای بهداشتی، دارویی و غذایی از آن به دست آورد به دست مصرف کننده می رسد.

داد کشاورز، کارشناس و مسؤول این است که اگر دنیا با خاصیت زرشک آشنا می بود و می دانست که چه محصولاتی می شود از این دانه های ریز یاقوت تهیه کرد اکنون دانه دانه زرشک تولیدی خراسان جنوبی را به آن ها می فروختیم و این استان هم ثروتمندترین نقطه ایران بود.

اما اکنون فریاد از این است که افرادی در چرخه پس از تولید زرشک در خراسان جنوبی پا گذاشته اند که نه سواد آن چنانی و نه سرمایه لازم در این زمینه را دارند، آن ها فقط به واسطه گرفتن یک دسته چک و خرید زرشک از روستاییان به قیمت ناچیز و به طور مدت دار اقدام به خشک کردن این محصول با ارزش بدون رعایت نکات بهداشتی و با امکانات نامناسب و سپس به بازار عرضه می کنند.

به علاوه حتی برخی در زمان پاک کردن و بسته بندی این محصول با افزودن روغن مایع وغیره سبب می شوند تا زرشک بعد از مدتی سیاه و به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی نشانی یاقوت سرخ کویر در جهان/ چرخ فرآوری زرشک نمی چرخد

بی نشانی یاقوت سرخ کویر در جهان/ چرخ فرآوری زرشک نمی چرخد