مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-17اقتصادي

تامین آب ماهنشان با آبگیری سد مراش


مدیر دفتر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سد مراش آب آشامیدنی شهرهای ماهنشان، دندی و 122 روستای مسیر را تامین می کند.

- مهدی شجاعی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سد مراش، اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و نیاز منطقه به آب پایدار، از سال 85 مطالعات احداث این سد آغاز شده و سد مراش آب آشامیدنی شهرهای ماهنشان، دندی و 122 روستای مسیر و همچنین صنایع مستقر در این منطقه را تامین خواهد کرد.

وی افزود: عملیات اجرایی کمپ، راه دسترسی و سیستم انحراف این طرح درسال 88 شروع شد و پس از پایان این عملیات، اجرای بدنه سد در سال 90 آغاز شد که اجزای این طرح شامل؛ سد مخزنی مراش، سد مخزنی ایالودر پایین دست این طرح و خط انتقال آب شرب و صنعت است.

این مسئول ارتفاع سد را 52 متر و عمق آن را 35 متر عنوان کرد و گفت: طول تاج آن حدود 826 متر و حجم ذخیره این سد 41 میلیون متر مکعب است و در صورت تامین اعتبار لازم تا 2 سال آینده سد مراش آماده آبگیری خواهد شد.

مدیر دفتر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به سد مخزنی ایالو، تصریح کرد: عملیات اجرایی بدنه این سد به پایان رسیده است و در سال 1401 به مرحله بهره برداری خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب ماهنشان با آبگیری سد مراش

تامین آب ماهنشان با آبگیری سد مراش