مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-17سياسي

نقش پررنگ فرهنگ نسبت به اقتصاد در ترویج ازدواج و فرزندآوری


استاد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان گفت: ازدواج در کلان شهرها و طبقات بالا به میزان کمتری مشاهده می شود و عامل فرهنگی نسبت به اقتصادی نقش پررنگ تری در ترویج ازدواج و فرزندآوری دارد.

- ، حمید دهقانی شامگاه چهارشنبه در میزگردی تحت عنوان درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب و با اشاره به مسئله جمعیت اظهار داشت: یکی از مهم ترین مفاهیم از منظر جامعه شناسی و نقش آن بر جمعیت، سبک زندگی است؛ سبک زندگی مدرن بخش بزرگی از دنیای امروز را شکل داده که خروجی آن تأخیر در ازدواج، تجرد قطعی، تک فرزندی است.

وی افزود: دیدگاه اومانیستی انسان محور نیز در رأس امور قرار گرفته که در دل آنها فردگرایی نیز رواج پیدا کرده که فرد پیوند خود را با جامعه، خانواده، مذهب و مسجد قطع می کند.

استاد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان معتقد است که بعد از عصر روشنگری بر سود شخصی بسیار تاکید می شود که ازدواج و فرزندآوری هزینه بر است و همراه با این اندیشه ها تاکید بر لذت طلبی و راحت طلبی افزایش پیدا می کند.

حاکمیت تفکرات لیبرالی و فردگرایی در جامعه وی ادامه داد: ارزش انسان امروز به میزان خرید آن بر می گردد و تفکرات لیبرالی به مالکیت انسان بر ذهن و جسم را به دست گرفته است که این اندیشه وارد حوزه فمینیستی می شود که معتقدند اگر زن به فردگرایی و استقلال ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پررنگ فرهنگ نسبت به اقتصاد در ترویج ازدواج و فرزندآوری

نقش پررنگ فرهنگ نسبت به اقتصاد در ترویج ازدواج و فرزندآوری