مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 07:122022-02-17پزشكي

واکسن کرونا در بارداری عامل محافظ از ابتلای نوزاد به کووید شدید


نتایج یک مطالعه جدید برای اولین بار تایید می کند که واکسیناسیون کووید19 در دوران بارداری محافظت واقعی را برای نوزادان ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، دکتر دانا مینی-دلمن ، رییس تحقیقات نظارت بر نوزادان از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، در این باره می گوید: یافته های ما نشان می دهد که واکسن کووید 19 در دوران بارداری ممکن است به محافظت از نوزادان کمتر از 6 ماه از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به کووید 19 کمک کند.

اکثر نوزادان، در واقع 84 درصد که به خاطر کووید 19 در بیمارستان بستری شدند، از زنانی متولد شدند که در دوران بارداری واکسینه نشده بودند.

او خاطرنشان کرد: تنها نوزادانی در این مطالعه جان باختند، که از مادری واکسینه نشده به دنیا آمده بودند.

مینی دلمن گفت: به طور کلی، این مطالعه نشان داد کودکان کمتر از 6 ماه که مادرانشان واکسینه شده بودند، 61 درصد کمتر در بیمارستان به خاطر کووید 19 بستری شدند.

محققان دریافتند واکسیناسیون در محافظت از نوزاد تازه متولد شده در برابر کووید 19 شدید اگر مادر پس از هفته 21 بارداری دو دوز واکسن دریافت کرده باشد 80 درصد مؤثر است.

این یافته ها با مطالعه قبلی در ماه دسامبر مطابقت دارد که نشان داد سطح آنتی بادی در خون بند ناف نوزادان زمانی که واکسیناسیون در سه ماهه سوم ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا در بارداری عامل محافظ از ابتلای نوزاد به کووید شدید

واکسن کرونا در بارداری عامل محافظ از ابتلای نوزاد به کووید شدید