مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 00:572022-02-16فرهنگي

تن پادشاهان ساسانی لرزید


سیاوش آریا، پژوهشگر و کنشگر میراث فرهنگی از آثار مخرب انفجارهای پی درپی معدن شن و ماسه در نقوش برجسته ساسانی محوطه باستانی «بَرم دِلک» در شیراز خبر داد.

- در این عکس شکاف و تخریب تازه ای در نقش برجسته ساسانی نشان داده شده است سیاوش آریا، پژوهشگر و کنشگر میراث فرهنگی از آثار مخرب انفجارهای پی درپی معدن شن و ماسه در نقوش برجسته ساسانی محوطه باستانی بَرم دِلک در شیراز خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بَرم دِلک ـ Barm-e Delak ـ محوطه ای باستانی در نزدیکی شهر شیراز است که با نقش برجسته شاهزاده زن ساسانی، بهرام دوم و شاپور اول ساسانی شناخته می شود، هرچند در سال های اخیر مکرر نسبت به نابودی تدریجی این نقوش برجسته که اینک کتیبه های آن مزین به خط پهلوی به سختی خوانده می شود، هشدار داده شده است.

سیاوش آریا، کنشگر میراث فرهنگی نیز با انتشار تصاویر جدیدی از وضعیت وخیم و مرگ خاموش نقوش برجسته ساسانی برم دلک در پی فعالیت معدن شن و ماسه خبر داده است.

او می گوید: محوطه باستانی برم دلک در پی پدیداری کارگاه های سنگ شکن و انفجارهای پیاپی برای بهره برداری از معدن های شن و ماسه، دستخوش ویرانی شده و مرگ خاموش و آرام سنگ نگاره های تاریخی آن را رقم زده است و تن بی دفاع پادشاهان ساسانی را می لرزاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تن پادشاهان ساسانی لرزید

تن پادشاهان ساسانی لرزید