مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 21:022022-02-16سياسي

وظیفه انسان مؤمن در هنگام بلا چیست؟


انسان های با معرفت وقتی به مشکلی برخورد می کنند نه دچار خود باختگی و تحیر می شوند، نه پشیمان می شوند و نه شروع به قهر و اعتراض و کفر خدا می کنند بلکه می فهمند که خدا عالم دنیا را با همین بلاها خلق کرده است و با صبر و شکر بلا را تبدیل به نعمت و فرصت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در سخنرانی مراسم شب وفات حضرت زینب سلام الله علیها با بیان اینکه شکرگزاری های ما در زندگی کم شده و زبان گلایه ما باز است، اظهار کرد: متأسفانه وقتی بلایی به ما می رسد آن را بزرگ می بینیم ولی این همه نعمتی که از آن برخوردار هستیم را نمی بینیم در حالی که اگر انسان به نعمت ها توجه نداشته باشد همان نعمت ها به بلا تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه ما خیلی از نعمت های خدا را نمی بینیم چه برسد به این که شکر کنیم، افزود: اگر عکس العمل مناسب در مقابل نعمت ها داشته باشیم نعمت زیاد می شود وگرنه نعمت تبدیل به بلا می شود و در نقطه مقابل اگر در بلاها عکس العمل مناسب داشته باشیم رفع و تبدیل به نعمت و فرصت می شود و اگر عکس العمل نامناسب داشته باشیم و کفر بگوییم بلا زیاد می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در مقابل بلا چند عکس العمل می توانیم داشته باشیم، گفت: برخی انسان های ضعیف در مقابل بلا متحیر می شوند و خود را می بازند و برخی دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظیفه انسان مؤمن در هنگام بلا چیست؟

وظیفه انسان مؤمن در هنگام بلا چیست؟