مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 13:472022-02-16اقتصادي

400 طرح ملی پیوست محیط زیست ندارد/بهره برداری 140 درصدی از آب های زیرزمینی


معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان محیط زیست گفت: 400 طرح ملی در کشور مجوز اجرا گرفته اند در حالی که پیوست زیست محیطی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اصغر دانشیان صبح چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب هیچ طرح ملی نباید بدون پیوست زیست محیطی آغاز شود اما در مجلس 400 طرح ملی در مرحله تخصیص اعتبار است اما یک صفحه پیوست زیست محیطی ندارند.

وی به کم آبی در اکثر استان ها به ویژه اصفهان اشاره کرد و گفت: این بحران کم آبی نتیجه سیاست غلط 30 سال گذشته در این استان است که اکثر صنایع آب بر نظیر فولاد و ذوب آهن به این استان سرازیر شده در حالی که اصفهان در منطقه خشک و کویری واقع شده است.

معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در اکثر کشورها میزان بهره برداری از آب های زیرزمینی تا 40 درصد است، تصریح کرد: در کشور ما این رقم به 140 درصد افزایش یافته و ما زمینه نابودی منابع آب های زیرزمینی را فراهم کردیم.

دانشیان افزود: در همین استان اردبیل کشاورزان و بهره برداران حتی در عمق 190 متری به آب نمی رسند و این نشان می دهد که اکثر دشت های کشور ما با بحران جدی روبه رو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

400 طرح ملی پیوست محیط زیست ندارد/بهره برداری 140 درصدی از آب های زیرزمینی

400 طرح ملی پیوست محیط زیست ندارد/بهره برداری 140 درصدی از آب های زیرزمینی