مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-16بين الملل

گزارش حقوق بشری؛ لهستان و مجارستان مستبدتر شده اند


در آستانه تصمیم دیوان عالی اتحادیه اروپا درباره قطع کردن اعتبارات مالی، یک گروه حقوق بشر از اروپا گفت، مجارستان و لهستان روز به روز مستبدتر می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه آزادی های مدنی اروپا در برلین در گزارشی مفصل که در آن به تضعیف حاکمیت قانون در 27 کشور این بلوک در دوران همه گیری کرونا پرداخت، به این دو کشور کمونیست سابق اروپا، توجهی ویژه داشت.

این چتر حمایتی که گروه های حقوق بشری 17 کشور اتحادیه اروپا را گرد هم می آورد، گفت که مجارستان و لهستان کنترل بیشتری بر سیستم قضایی، جامعه مدنی و رسانه ها به دست آورده و حقوق اولیه بشر را تضعیف و با قربانی کردن مهاجران و دیگر اقلیت ها، به از هم گسیختگی دامن می زنند.

ورشو و بوداپست هرگونه بدرفتاری را انکار کرده و اتجادیه اروپا را به تحمیل ارزش های لیبرالی متهم می کنند که به گفته این دو کشور، با جوامع سنتی، محافظه کار و کاتولیک آن ها بیگانه است.

در منازعات اتحادیه اروپا بر سر حاکمیت قانون، صدها میلیون یورو در خطر است.

انسجام و موضع بین المللی این اتحادیه از این مناقشه گزنده، زخم خورده است.

36 میلیارد یورو از بودجه احیا که برای لهستان و هفت میلیارد یورو که برای مجارستان در نظر گرفته شده، در حال حاضر به دلیل سوابق آن ها در زمینه حقوق و ارزش های دموکراتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش حقوق بشری؛ لهستان و مجارستان مستبدتر شده اند

گزارش حقوق بشری؛ لهستان و مجارستان مستبدتر شده اند