مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 08:422022-02-16اقتصادي

قیمت برنج 60 درصد گران تر از نرخ خرید از کشاورز است


نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در بهترین وضعیت، برنجی که بالاترین کیفیت را دارد در استان مازندران کیلویی 35 هزار تومان از کشاورز خریداری شده و با قیمتی که این روزها در بازار عرضه می شود اختلاف چشمگیری دارد.

- غلامرضا شریعتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت برنج در بازار بر ضرورت کنترل قیمتها تاکید و بیان کرد: قیمت برنج خریداری شده از کشاورزان بستگی به نوع برنج دارد، برنج بر اساس سطح کیفیت نرخ گذاری شده و از کشاورز خریداری می شود، اما قیمتی که امروز برنج در بازار عرضه می شود تقریبا 60 درصد بیشتر از قیمتی است که از کشاورز خریداری شده است.

برنج 90 هزار تومانی حداکثر 35 هزار تومان از کشاورز خریداری شده است وی در ادامه اظهار کرد: در بهترین وضعیت، برنجی که بالاترین کیفیت را دارد در استان مازندران با نرخ کیلویی 35 هزار تومان از کشاورز خریداری می شود، اما در بازار با قیمت کیلویی 80 تا 90 هزار تومان عرضه می شود.

مصرف سالیانه برنج در کشور کاملا مشخص است میزان تولید برنج در کشور نیز رقم معینی است پس دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که تعادل بین عرضه برنج در بازار و نیاز جامعه برقرار شود، پس در اینجا نقش دولت بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت برنج 60 درصد گران تر از نرخ خرید از کشاورز است

قیمت برنج 60 درصد گران تر از نرخ خرید از کشاورز است