مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 08:272022-02-16پزشكي

وسواس و درمانی از جنس نوشتن


یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: اگر فکر می کنید، مکانی کثیف باشد ممکن است با تماس با آن بیمار شوید شما یک فکر وسواسی دارید؛ بنابراین باید با آن مواجه شوید و احساساتتان را بروز دهید، - برای این کار می توانید احساس خود را روی یک کاغذ بنویسید؛ این گونه به مغز خود در راستای آرام شدن کمک می کنید.

عفت آی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: افرادی که احساس می کنند وسواس دارند بهتر است با ترس و وسواس خود مواجه شوند و در آن مورد گفتگو کنند چرا که هنگامی که در مورد امری صحبت می کنیم فشار آن بر روی روان کاهش می یابد.

وی ادامه داد: اگر فکر می کنید، مکانی کثیف باشد ممکن است با تماس با آن بیمار شوید شما یک فکر وسواسی دارید و باید با آن مواجه شوید و احساساتتان را بروز دهید، برای این کار می توانید احساس خود را روی یک کاغذ بنویسید.

این دکترای روانشناسی در خصوص کاهش اثرات وسواس فکری، تصریح کرد: هنگام ورزش کردن برخی هورمون ها در بدن ترشح می شود که شادی را افزایش می دهد؛ در نتیجه میزان استرس کاهش و وسواس فکری پایین می آید چرا که استرس، زمینه ساز وسواس فکری است.

آی افزود: اجتماعی تر شدن و شرکت در جمع کمک می کند تا شما از افکار وسواسی خود بیرون آیید و کمتر اذیت شوید، البته مصرف بعضی غذاها که دارای ویتامین B12 هستند، چون لبنیات، گوشت، میوه های خشک سبزی و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسواس و درمانی از جنس نوشتن

وسواس و درمانی از جنس نوشتن