مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 22:472022-02-15اقتصادي

باغ های پسته بیارجمند؛ زیرپوشش آبیاری نوین


باغ های پسته روستای غزازان بیارجمند زیرپوشش شیوه های آبیاری نوین قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیارجمند، عباسعلی نهاردانی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در حاشیه افتتاح پروژه سیستم آب رسانی تحت فشار روستای غزازان بیارجمند اظهار کرد: کل اراضی زیرپوشش، بیش از 60 هکتار بوده و نوع سیستم آبیاری نیز کم فشار است.

وی با بیان اینکه این پروژه آب رسانی در یک باغ پسته اجرا شده، خاطرنشان کرد: منبع آبی این طرح، یک حلقه چاه عمیق با دبی 24 لیتر بر ثانیه است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: میزان هزینه انجام شده برای این طرح، 6 میلیارد و 602 میلیون ریال بوده که پنج میلیارد و 437 میلیون ریال از محل اعتبار دولتی و یک میلیارد و 165 میلیون ریال آورده متقاضی تأمین شده است.

نهاردانی با بیان اینکه اعتبار برای اجرای این پروژه از بند تبصره 4 قانون بودجه 1399 تأمین شده است، به برخی از اهداف این پروژه آب رسانی اشاره کرد و گفت: افزایش راندمان آبیاری و توزیع یکنواخت آب در سطح اراضی و در نتیجه استفاده صحیح و بهینه از آب در اراضی برخی از اهداف پروژه است.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت و کمیت محصولات و در نتیجه افزایش میزان تولید به ازای مقدار آب مصرفی در واحد سطح، کاهش چشمگیر مصرف سم و کود در واحد سطح، کاهش قابل توجه رشد علف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ های پسته بیارجمند؛ زیرپوشش آبیاری نوین

باغ های پسته بیارجمند؛ زیرپوشش آبیاری نوین