مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 09:572022-02-15اقتصادي

سفر کرونایی ها با خودروی شخصی ممنوع نیست؟


در شرایطی که پیش از این اعلام می شد، سفر درون شهری و برون شهری کرونایی ها یا از و به شهرهای قرمز و نارنجی با جریمه همراه خواهد بود، به نظر می رسد با تغییر مصوبات و عدم اجرای کامل پروتکل های جدید، - خبری از این جریمه ها نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ماه ها و به ویژه سال گذشته اگر مردم با خودروی شخصی شان در پیک های کرونایی از یا به شهری نارنجی و قرمز سفر می کردند، 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه می شدند و در برخی مواقع ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی بسته می شد و از تردد و سفر خودروهای شخصی جلوگیری می شد.

اما در ماه های گذشته قرار بود سفرهای مردم با وسایل حمل ونقل عمومی و شخصی هوشمند شود و ممنوعیت ها و پروتکل های بهداشتی به صورت هوشمند برای افراد مشکوک و مبتلا اجرایی شود نه برای شهرهای قرمز و نارنجی.

بر این اساس مقرر شد تا سامانه امید که امکان اتصال سیستم اطلاعاتی وزارت بهداشت را به بخش حمل و نقل فراهم می کرد راه اندازی شود تا مردم با کد ملی هایشان کنترل و رصد شده و در صورت بروز تخلف با آن ها برخورد شود.

گرچه همین تصمیم نیز چالش ها و نقایصی داشت اما در ماه های گذشته همچنان این سامانه در بخش های مختلف حمل ونقل تکمیل نشده است و خبری از اجرای سیستم هوشمند مدیریت و کنترل کرونا در همه بخش های حمل و نقل نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر کرونایی ها با خودروی شخصی ممنوع نیست؟

سفر کرونایی ها با خودروی شخصی ممنوع نیست؟