مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-15اقتصادي

آمادگی جهاد دانشگاهی برای راهبری طرح های فناورانه حوزه گیاهان دارویی


رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: این پژوهشکده می تواند راهبری طرح های فناورانه در حوزه گیاهان دارویی کشور را بعنوان مرجع علمی عهده دار شود و به این ترتیب به پیشرفت صنعت گیاهان دارویی کشور کمک کند.

- رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: این پژوهشکده می تواند راهبری طرح های فناورانه در حوزه گیاهان دارویی کشور را بعنوان مرجع علمی عهده دار شود و به این ترتیب به پیشرفت صنعت گیاهان دارویی کشور کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در برنامه ای رادیویی با موضوع عملکرد توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی، با اشاره به پتانسیل بالای کشور ایران در زمینه فرآوری گیاهان دارویی عنوان کرد: از 8000 گونه گیاهی که در کشور وجود دارد 2300 گونه آن دارویی می باشد و پژوهشکده گیاهان دارویی در حال تهیه نقشه ای از گیاهان دارویی پرمصرف و استانداردسازی آنها می باشد.

وی با اشاره به تولید پنج استاندارد گیاهی در سال گذشته در این پژوهشکده ، از احداث کلینیک گیاهپزشکی جهت شناسایی بیماریهای گیاهان و کاهش ریسک تولید آنها خبر داد .

دکتر غفارزادگان ، مشاور علمی فراکسیون توسعه متوازن مجلس شورای اسلامی، مهمترین خلا در حوزه گیاهان دارویی را آموزش در زمینه کشت گیاهان دارویی دانست و اظهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی جهاد دانشگاهی برای راهبری طرح های فناورانه حوزه گیاهان دارویی

آمادگی جهاد دانشگاهی برای راهبری طرح های فناورانه حوزه گیاهان دارویی