مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 09:172022-02-15سياسي

آخرین وضعیت پروژه های فناورانه «مرغ لاین»/ ساخت چیپ جهت بررسی ژنوم مرغ


مسئول دبیرخانه مرغ لاین آرین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: از سال گذشته تعداد 10 طرح و امسال 22 طرح در حوزه های مختلف مرتبط با مرغ لاین در حال اجرا هستند.

- اظهار کرد: از سال گذشته با دستور مستقیم معاون علمی و فناوری پروژه های تحقیق و توسعه در حوزه مرغ لاین آرین مورد پیگیری قرار گرفته اند.

وی افزود: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با درک اهمیت بازتولید این محصول و احیای پرورش آن در کشور اقدام به تعریف برنامه های ملی کرده است تا به کمک آن نیازهای پرورشی مرغ لاین ، نحوه توسعه شیوه های مدیریت پرورشی ، راهکارهای افزایش یکدستی گله های پرورشی و هوشمندسازی رکوردبرداری ، نحوه بهبود ضریب تبدیل غذایی ، شبیه سازی رایانه ای ساختار لاین ، ایجاد خطوط آزمایشی و تحقیقاتی و غیره را شناسایی کند.

مسئول دبیرخانه مرغ لاین آرین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ادامه داد: بر همین اساس در ستاد زیست فناوری چالش ها و نیازهای فناورانه این حوزه را شناسایی و احصا کرده ایم و با انجام مطالعات و بررسی های لازم به منظور شناخت توانمندی ها و نارسایی های ژنتیکی سویه آرین ، برقراری ارتباط با مجامع تخصصی به منظور انتقال خدمات فنی و آخرین دستاوردهای علمی به بهره برداران سویه آرین و برنامه ریزی در راستای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت پروژه های فناورانه «مرغ لاین»/ ساخت چیپ جهت بررسی ژنوم مرغ

آخرین وضعیت پروژه های فناورانه «مرغ لاین»/ ساخت چیپ جهت بررسی ژنوم مرغ