مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 09:072022-02-15اقتصادي

افزایش استفاده از آب سبز برای تولید برنج سفید گیلان


معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان در امور آب و خاک گفت: برنامه داریم استفاده از آب سبز را برای تولید برنج سفید گیلان افزایش دهیم.

- مجتبی شاه نظری در گفت و گو با ایسنا گفت: هر ساله مقداری از آب سبز (آب حاصل از نزولات جوی) وارد دریای خزر می شود که در صورت بهره برداری می توان از این امکان برای تولید بیشتر برنج و کلزا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آب سبز آب سازگار با زیست بوم است و آب بندان ها یکی از مصادیق بارز تامین آب سبز هستند، افزود: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و در 38 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان با آب سبز، نیاز برنج اراضی تامین می شود.

شاه نظری ادامه داد: برنامه داریم استفاده از آب سبز را برای تولید برنج استان افزایش دهیم و خوشبختانه در سفر هیات دولت به گیلان برای اجرایی شدن این امر برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه داریم 8500 هکتار از آب بندان های گیلان بازسازی شود و با انجام این کار، به ظرفیت حجم آب سبز گیلان اضافه خواهد شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان در امور آب و خاک گفت: زهکشی اراضی شالیزارها نیز در حال انجام است تا زمینه توسعه کشت دوم در شالیزارها بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: با افزایش استفاده از آب سبز علاوه بر برنج برای کشت دوم سایر محصولات کشاورزی در گیلان نظیر کلزا نیز اتفاقات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش استفاده از آب سبز برای تولید برنج سفید گیلان

افزایش استفاده از آب سبز برای تولید برنج سفید گیلان