مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 18:322022-02-14سياسي

اردبیل به مسیر اصلی مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان تبدیل شود


با توجه به اینکه این استان بیشترین مرز مشترک را با کشور آذربایجان دارد انتظار می رود مسیر اصلی مراوادات تجاری و اقتصادی بین این دو کشور استان اردبیل باشد.

- ، آیت الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در آستانه ولادت امیرالمومنین (ع) قرار گرفته ایم و از خداوند می خواهیم با وساطت حضرت، به آذربایجان عزت مرحمت فرماید اظهار کرد: سرفرازی آذربایجان سرافرازی ایران است و عزت آذربایجان عزت ایران است همیشه ایران عزیز در دفاع و حمایت از آذربایجان پیشگام بوده است مخصوصاً در جنگ اول قره باغ که روزهای سخت آذربایجان بود ایران از آذربایجان حمایت کرده است.

وی ارتباطات بین دو کشور را در حال گسترش و پیشرفت دانست و افزود: در حوزه مراودات اقتصادی بین طرفین تفکرات، طرح ها و برنامه های بزرگی وجود دارد که در آینده چگونگی فعالیت ها مشخص خواهد شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مرز مشترک استان ما با آذربایجان بیش از سایر استان ها است تصریح کرد: لذا انتظار ما از سفیر محترم این است که سهم اردبیل در مراودات اقتصادی دو کشور بیشتر بوده و اردبیل قطب مهم صادرات باشد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این باب متمرکز بر این است که فعالیت های اقتصادی و مدنی را با همسایگان افزایش دهد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیل به مسیر اصلی مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان تبدیل شود

اردبیل به مسیر اصلی مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان تبدیل شود