مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 16:572022-02-14سياسي

صابری: «ابوریحان بیرونی» دانشمندی برای تمامی عصرها است


نبوغ ابوریحان بیرونی به اندازه ای است که حتی در دوره معاصر از بخشی از کشفیات وی پرده برمی دارند و لذا وی را می توان دانشمندی برای تمامی عصرها نامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در همایش علمی بین المللی تحت عنوان ابوریحان بیرونی متفکر بزرگ مشرق زمین که به مناسبت هزار و پنجاهمین سال تولد این حکیم بزرگ با حضور محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

صابری در ابتدای سخنرانی خود، اقدام آثارخانه ملی تاجیکستان برای برگزاری این همایش به منظور بزرگداشت حکیم ابوریحان بیرونی را ارزشمند توصیف کرد و گفت: نکوداشت شایسته بزرگ مردان عرصه علم و معارف و تکریم و تجلیل از اندیشمندان ایران زمین که هر کدام از آنان، چون خورشیدی بر تارک آسمان فرهنگ و علم جهان می درخشد، افتخاری بس بزرگ برای ما ایرانیان و تاجیکان و همه دوستداران معرفت و علم در تمامی اعصار و در همه کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه این حکیم بزرگ یکی از چهره های برآمده از دوران درخشان تمدن ایرانی- اسلامی در قرن چهارم و پنجم هجری قمری است، یادآور شد: ابوریحان بیرونی در شهریور 352 خورشیدی چشم به جهان گشود و به همین مناسبت روز 13 شهریور (4 سپتامبر) به پاس خدمات ارزنده این دانشمند والامقام، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صابری: «ابوریحان بیرونی» دانشمندی برای تمامی عصرها است

صابری: «ابوریحان بیرونی» دانشمندی برای تمامی عصرها است