مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 14:422022-02-14بين الملل

ایران و پاکستان آماده تقویت ظرفیت همکاری های دوجانبه هستند


ایران و پاکستان ظرفیت تقویت همکاری های دوجانبه را کاملاً آماده می بینند و خواهان توسعه مناسبات دوجانبه هستند.

- به نقل از صدا و سیما، احمد وحیدی وزیر کشور ایران در گفتگویی در خصوص اهمیت سفرش به پاکستان گفت: دو کشور همسایه ظرفیت های کاملاً آماده برای توسعه و ارتقای سطح روابط دوجانبه و هماهنگی منطقه ای را پیش روی خود داشته و خواهان استفاده از آن هستند.

وی با اشاره به دیدار صبح امروز خود با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در شهر راولپندی گفت: همکاری های دوجانبه در بخش های دفاعی و امنیتی در سطح خوبی قرار دارد و دو کشور در این زمینه همواره در تماس هستند.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: با راه اندازی قطار باری اکو میان اسلام آباد – تهران – استانبول و تقویت خطوط حمل و نقل ریلی میان دو کشور ایران و پاکستان زمینه توسعه تجارت دوجانبه بیش از پیش فراهم شده است.

وحیدی همچنین تلاش ایران و پاکستان برای احداث و افزایش تعداد بازارچه های مرزی را مهم ارزیابی کرده و این امر را موجب تقویت پیوندهای اقتصادی میان دو کشور دانست.

وی افزود: روابط سیاسی دو کشور نیز در سطح خوبی قرار دارد و مذاکرات و رایزنی های خوبی میان طرفین برای همکاری در زمینه تحولات و مسائل منطقه ای وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و پاکستان آماده تقویت ظرفیت همکاری های دوجانبه هستند

ایران و پاکستان آماده تقویت ظرفیت همکاری های دوجانبه هستند