مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 14:072022-02-14سياسي

زنان، در نگاه تک جنس محور به خانواده آسیب دیدند


عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: نهاد خانواده به عنوان نهادی تک جنس محور نگریسته شده گویی که همه مسائل و مشکلات از این ناحیه برمی خیزد.

- اگر سیاست گذاری صرفاً بر پایه تابع بودن و برگرداندن زنان به محیط خانواده باشد، چنین تابعیتی نه در آموزه های اخلاقی و نه در مبانی دینی وجود ندارد.

در وضعیت نگاه تک جنس محور به خانواده فقط زنان بودند که آسیب دیدند و متأسفانه این نگاه در حوزه های سیاست گذاری در حوزه خانواده نیز به سمت زنانه بودن این مسئله است.

سمیه خراسانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده، در پنجمین پیش نشست اولین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی که با عنوان رسانه خانواده محور؛ الزامات و راهبردها برگزار شد، عنوان کرد: ما خانواده محور نبوده و نیستیم.

ما زمانی خانواده را در جامعه ایرانی مسئله دیدیم که آسیب هایی متوجه نهاد خانواده شد؛ بنابراین، آن موضوعی که خانواده را در جامعه مسئله کرد آسیب بود نه توانمندی خانواده.

وی بابیان اینکه امروز کمتر به موضوع توانمندی خانواده پرداخته می شود، تصریح کرد: متأسفانه این مسئله باعث می شود که خانواده هایی که در حوزه های مختلف دارای توانمندی هستند را فراموش کنیم.

زمانی که فقط به آسیب های خانواده پرداخته می شود، این اندیشه در مخاطب ایجاد می شود که خانواده ها فقط با آسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان، در نگاه تک جنس محور به خانواده آسیب دیدند

زنان، در نگاه تک جنس محور به خانواده آسیب دیدند