مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 13:372022-02-14پزشكي

اهدای عضوی که به 14 نفر جان دوباره بخشید


مسلم کاظمی جوان 38 ساله فیروزآبادی است که با اهدای عضو به 14 نفر زندگی دوباره بخشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، بخشیدن همیشه زیباست به خصوص اینکه بخشیدن، اعضای بدن باشد که این کار خداپسندانه ادامه زندگی است؛ این که اعضای خانواده فردی که دچار مرگ مغزی شده است، تصمیم بگیرند اعضای بدن عزیز خود را اهدا کنند کاری بسیار سخت و ناراحت کننده است اما وقتی بدانند تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته قلب و کبد و بهترین درمان برای مبتلایان به نارسایی کلیه، پیوند عضو است، ممکن است دست به این کار خیرخواهانه بزنند و با اهدای عضو عزیز خود، جان این بیماران را که در لیست انتظار اهدای عضو هستند، نجات دهند.

هر انسانی می تواند با افزایش آگاهی خود و دیگران در زمینهٔ مرگ مغزی و اهدای عضو، کارت اهدای عضو بگیرد و با شرکت در طرح سفیران به ترویج فرهنگ اهدای عضو کمک کند.

به گفته پزشکان اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده، کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است.

اهدای عضو در آیات و روایات برای حفظ و زندگی بخشی به انسانی می توان به این آیه قرآن اشاره کرد که خداوند پس از بیان اینکه هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فسادی در روی زمین بکش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضوی که به 14 نفر جان دوباره بخشید

اهدای عضوی که به 14 نفر جان دوباره بخشید