مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 13:222022-02-14سياسي

ملی گرایی که ضد ملت بود/ درخواست از رییس جمهور امریکا برای محاصره اقتصادی ایران


بخشی از جریان سلطنت طلب مدعی است که «شاپور بختیار» فرد ملی گرا و وطن پرست بود که می توانست همه مشکلاتی که مردم به خاطر آنها انقلاب کرده بودند را حل کند.

- ، در سال های پس از انقلاب بخشی از جریان سلطنت طلب مدعی شده است که شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی فرد ملی گرا و وطن پرست بوده و می توانست همه مشکلاتی که مردم به خاطر آنها انقلاب کرده بودند را حل کند ولی به او این اجازه داده نشد! در این زمینه مستنداتی وجود دارد که همگی نشان دهنده آن است که بختیار هیچ گونه علاقه ای به وطن و مردمان این سرزمین نداشته است.

7 نوامبر 1979 / 16 آبان 1358 آسوشیتدپرس از لندن گزارش داد: شاپور بختیار نخست وزیر پیشین ایران ضمن مصاحبه ای در پاریس با مایکل فیلد خبرنگار روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن گفت که رییس جمهوری امریکا باید فروش گندم، برنج و دیگر مواد غذایی به ایران را متوقف کند و ایران را در محاصره اقتصادی قرار بدهد! [1] بختیار عضو قدیمی جبهه ملی دی ماه 57 و پس از پذیرش نخست وزیری از سوی این جبهه اخراج و پس از پیروزی انقلاب با مساعدت های انجام شده توانست از کشور خارج و خود را به فرانسه برساند.

تحریم ایران یکی از راه های پیش روی کارتر در مقابله با اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی بود، ولی پیشنهاد تحریم از سوی یک ایرانی که سال ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملی گرایی که ضد ملت بود/ درخواست از رییس جمهور امریکا برای محاصره اقتصادی ایران

ملی گرایی که ضد ملت بود/ درخواست از رییس جمهور امریکا برای محاصره اقتصادی ایران