مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 13:172022-02-14اجتماعي

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه قره حسنلو اردبیل


سرپرست هیأت کاوش محوطه باستانی قره حسنلو از آغاز فصل نخست عملیات کاوش های باستان شناسی در محوطه قره حسنلو شهرستان نمین از ششم بهمن ماه سال جاری خبر داد.

- فریبرز طهماسبی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات کاوش باستان شناسی محوطه قره حسنلو واقع در روستای حسنلو شهرستان نمین با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کاوش باستان شناسی مذکور در راستای نجات بخشی آثار تاریخی می باشد، افزود:تلاش می شود در زمان تعیین شده جامع ترین اطلاعات از این محوطه باستانی برداشت شود.

برهمین اساس انتظار می رود با ایجاد ترانشه هایی در ابعاد وسیع و بخش های مختلف محوطه، اطلاعات جامع از وضعیت یافته ها و لایه های فرهنگی محوطه کشف و شناسایی شود.

فریبرز طهماسبی با اشاره به قرارگیری محوطه قره حسنلو در مسیر رسوب گذاری دامنه کوهستان سبلان و پوشیده شدن آن زیر لایه ­های رسوب به ضخامت حدود یک متر که پس از برداشت انباشت رسوبی شواهدی از لایه های فرهنگی در آن به دست آمد، اضافه کرد: تابه امروز براساس نتایج کاوش ترانشه ها شواهدی از ساختار معماری اولیه محوطه به دو شیوه ساختار خشتی و سنگی شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه قره حسنلو اردبیل

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه قره حسنلو اردبیل