مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 13:072022-02-14اقتصادي

روز عشاق؛ از ولنتاین غربی تا سپندارمذگان ایرانی


چهاردهم فوریە روزی است کە بە ولنتاین یا روز عشاق معروف است، روزی کە ریشە غربی دارد و تا چند سال گذشتە در فرهنگ ایرانی جایی نداشت، اما بە مرور این فرهنگ غربی در جامعە ایرانی رسوخ پیدا کرد و حال هرسالە در ایران این روز را روز عشاق می دانند.

- از کنار هر مغازە عروسک فروشی کە رد می شوی، چند نفری خرس عروسکی بە دست با خندە و قهقهە خارج می شوند، عروسک هایی چنان بزرگ کە گاهی خریداران آن دیدە نمی شوند.

در جریان ترافیک هم کە قرار می گیری، پشت موتورها، ماشین ها یا حتی رو سقف و داخل صندوق عقب ماشین ها هم گاهی می توان دید کە خرس عروسکی قرمز رنگ بزرگی جا خوش کردە است.

شاید چند سال گذشتە دیدن این حجم از عروسک های قرمز، کمی برای همە تعجب آور بود، اما امروزە دیگر کم تر کسی است کە با روز ولنتاین ناآشنا باشد.

عشاق در این روز برای نشان دادن عشق خود بە معشوق، انواع شکلات، شیرینی ها، کیک ها، عروسک ها و گل ها را هدیە می دهند، و این روز را روزی برای ابراز عشق می دانند.

در ابتدا ولنتاین مخصوص دوستی ها و رابطەهای خارج از چارچوب خانوادە بود کە امروزە بە مرور زمان در خانوادەها و زوج های ایرانی نیز ریشە دواندە است.

چهاردهم فوریە روزی است کە بە ولنتاین یا روز عشاق معروف است، روزی کە ریشە غربی دارد و تا چند سال گذشتە در فرهنگ ایرانی جایی نداشت، اما بە مرور این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز عشاق؛ از ولنتاین غربی تا سپندارمذگان ایرانی

روز عشاق؛ از ولنتاین غربی تا سپندارمذگان ایرانی