مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:422022-02-14اجتماعي

کوه نمک متعلق به همه بوشهری ها است


 در پی افتتاح پاسگاه محیط بانی کوه نمک در شهرستان دیر که با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در روز بیستم بهمن ماه 1400 همراه بود، - برخی نگرانی ها در میان اهالی فرهیخته و دغدغه مند شهرستان دشتی به وجود آورد.

به همین جهت بیانیه زیر ازطرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر جهت رفع هرگونه نگرانی صادر شد: اثر طبیعی ملی کوه نمک؛ یکی از آثار و پدیده های کم نظیر زمین شناسی ایران و جهان است که حفاظت از این اثر ارزشمند از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است.

در این راستا محدوده این اثر زمین شناختی در سال 1386 به عنوان اثر طبیعی کوه نمک در استان بوشهر به تصویب شورای عالی محیط زیست کشور رسید که در جهت حفاظت موثر و اصولی از این اثر و جلوگیری از تخریب آن و مدیریت گردشگری، پاسگاه محیط بانی در یکی از ورودی های اثر در سالهای گذشته احداث و در سال جاری تکمیل و در دهه مبارک فجر با حضور مردم و مسوولین به بهره برداری رسید.

همچنین اقدامات حفاظتی موثری همچون کنترل ورودی و مدیریت گردشگری و احداث پارکینگ و نصب تابلوهای راهنما در اثر در ماه های اخیر اجرایی گردیده است.

همزمان با افتتاح و بهره برداری پاسگاه محیط بانی مذکور، نگرانی هایی حول نام پاسگاه و اثر برای شهروندان شهرستانهای محدوده این اثر ارزشمند ایجاد شده که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه نمک متعلق به همه بوشهری ها است

کوه نمک متعلق به همه بوشهری ها است