مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:072022-02-14اقتصادي

خسارت بیش از 7 هزار میلیارد تومانی کشاورزی فارس از خشکسالی


استان فارس به علت خشکسالی از سال زراعی گذشته بیش از 7 هزار و 29 میلیارد تومان خسارت دیده است.

- ، جعفر صبوری پور، گفت: استان فارس همیشه از دو خطر خشکسالی و سیل در عذاب بوده و مصیبت ها و خسارت های جدی را از این دو عامل طبیعی تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه استان فارس به علت خشکسالی از سال زراعی گذشته تا اوایل تیرماه امسال بیش از 7 هزار و 29 میلیارد تومان خسارت دیده است، میزان خسارت های ناشی از سیل دی ماه امسال را هم بیش از هزار و 145 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با توجه به حجم خسارتی که به بخش کشاورزی استان وارد شد، پیگیری هایی برای جبران این خسارت ها از طریق منابع موجود در حوزه کشاورزی انجام شده است و بخشی نیز از محل صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه تنها واحدهایی که در سال گذشته زمین و محصولات خود را بیمه کرده اند، امکان دریافت غرامت از این صندوق را دارند، بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی در راستای جبران خسارات ناشی از خشکسالی، 118 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان آسیب دیده پرداخت کرده است.

صبوری پور همچنین با اشاره به اینکه حدود 15 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب خشکسالی دولت در حوزه عمرانی نیز توسط استان فارس جذب شده است، اظهارداشت: این اعتبار برای طرح ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت بیش از 7 هزار میلیارد تومانی کشاورزی فارس از خشکسالی

خسارت بیش از 7 هزار میلیارد تومانی کشاورزی فارس از خشکسالی