مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:072022-02-14سياسي

ناگفته هایی از جرج جرداق و دغدغه های همسرش


در آستانه ماه رجب و ولادت امام علی در جستجوی موضوعی برای نگارش یادداشت بودم که بانویی تماس گرفت و با صدایی لرزان خود را همسر جرج جرداق معرفی کرد! - ، عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان یادداشتی را به مناسبت 13 رجب و سالروز میلاد امام علی (ع) با عنوان ناگفته هایی از جرج جرداق و دغدغه های همسرش که یکی از محبان امام علی بوده، پرداخته است.

مشروح این یادداشت در ادامه می آید: 13 رجب 1393 را بهانه قرار داده بودم تا درباره یکی از شیفتگان و عاشقان مولای متقیان علی (ع) مطلبی بنویسم، اما نه از هم کیشان مسلمان که از نصرانیان؛ و این گونه بود که زنده یاد جرج جرداق ، ادیب و نویسنده بزرگ مسیحی لبنانی، خالق اثر ماندگار 6 جلدی الامام علی؛ صوت العداله الإنسانیه: امام علی؛ صدای عدالت انسانی را برگزیدم و این گونه بود که یادداشتی با عنوان ادیب و شاعر مسیحی که شیفته امام علی (ع) بود نوشته و منتشر شد.

آن یادداشت را در سال های بعد نیز یکی دوبار بازنشر دادم.

چندی پیش نیز متن برگردان آن را روزنامه وزین و شهیر لبنانی الأخبار ، به زبان عربی و به مناسبت هفتمین سالگرد درگذشت استاد جرداق، منتشر کرد که انتشار آن بازخورد وسیعی داشت، اگر چه متأسفانه تنها مطلبی بود که به این مناسبت منتشر می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی از جرج جرداق و دغدغه های همسرش

ناگفته هایی از جرج جرداق و دغدغه های همسرش