مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:022022-02-14اقتصادي

کاهش 85 درصدی جرایم فیشینگ با استفاده از رمز دوم پویا


بسیاری از بدافزارهایی که منجر به فیشینگ حساب افراد می شود به صورت اتوماتیک و بدون اطلاع کاربر، اقدام به دریافت و ارسال پیامک های رمز پویا برای سواستفاده کنندگان می کنند.

-   بانک مرکزی درخصوص شایعه هک کردن رمز دوم پویا در شبکه های اجتماعی ضمن رد این ادعا اعلام کرد که جرایم فیشینگ با استفاده از رمز دوم پویا 85 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش دوباره برداشت های غیر مجاز از حساب های کاربران با وجود فعال بودن رمز پویا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از سوءاستفاده مجرمان و متخلفان بر بستر خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی از سوی نهادهای مسئول از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امکان و احتمال سوءاستفاده از افراد و ضرر و زیان ها را کاهش می دهد، ولی هیچ کدام از این اقدامات احتمال سوءاستفاده متخلفان را به طور مطلق از بین نمی برد.

به همین خاطر ضروری است مردم نیز مراقبت های لازم را هنگام استفاده از این ابزارها به عمل آورند.

بررسی دقیق مواردی که از کاربران ابزارهای بانکداری و پرداخت الکترونیکی، که با وجود استفاده از رمز پویا طعمه متخلفان قرار گرفته اند نشان می دهد سوءاستفاده شوندگان کنترل کامل گوشی تلفن همراه خود را در اختیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 85 درصدی جرایم فیشینگ با استفاده از رمز دوم پویا

کاهش 85 درصدی جرایم فیشینگ با استفاده از رمز دوم پویا