مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:472022-02-14اقتصادي

تأخیر در رهاسازی زاینده رود، کشت کشاورزان را از بین می برد


عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: اکنون در زمین های کشاورزی کشت اتفاق افتاده و اگر تحویل آب در نوبت دوم به تأخیر بیفتد، تمام کشت ها از بین می رود، - ایسنا/اصفهان عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: اکنون در زمین های کشاورزی کشت اتفاق افتاده و اگر تحویل آب در نوبت دوم به تأخیر بیفتد، تمام کشت ها از بین می رود، بنابراین در نوبت دوم آب باید تا اواخر دهه دوم خردادماه برای تکمیل کشت کشاورزان باز بماند.

حسین محمدرضایی در گفت وگو با ایسنا درباره نوسانات تحویل آب رسیده به مزارع کشاورزان در چند روز گذشته، اظهار کرد: قرار بود در 12 روز گذشته 54 میلیون مترمکعب آب به منظور کشت کشاورزان شرق اصفهان از دریچه های سد زاینده رود رهاسازی شود، اما از تنش آبی اتفاق افتاده در چند روز گذشته و کاهش یک باره آب ورودی به سد آبشار، احتمال می رود که یک دستکاری در میزان آب خروجی از سد رخ داده باشد، مسئله ای که البته مسئولان آن را تکذیب می کنند.

وی گفت: با تنش های به وجود آمده در آبرسانی به سد آبشار و رودشتین برخی از کشاورزان برای آبیاری زمین های زیر کشت برده، با مشکل مواجه خواهند شد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان ادامه داد: از 54 میلیون مترمکعب آبی که قرار بود در این نوبت 12 روزه رهاسازی شود، با توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأخیر در رهاسازی زاینده رود، کشت کشاورزان را از بین می برد

تأخیر در رهاسازی زاینده رود، کشت کشاورزان را از بین می برد