مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:422022-02-14سياسي

پاسداشت مقام ابر قهرمان خانه ها/ شاخه گلی برای پدر


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ آن یگانه ای که کردگارش خواست خانه امنش زادگاهش باشد و به همین سبب و مقام ارفعش سبب شد تا دیوار قبله مسلمانان جهان شکافته شود و مولودش علی(ع) در کعبه پا به جهان بگذارد.

آن که بخواهد اولین در عالم باشد باید قدم از جایی در دنیا بگذارد که بهترین نقطه عالم است و خدا خواست که مولی متقیان اولین مقتدای شیعیان از این مکان مقدس پا به دنیا نهد به همین واسطه دیوار خانه اش را شکافت تا فاطمه بنت اسد مادر او در این خانه امن جهان دردانه ولی عالم را به دنیا آورد چرا که خواهد شد اولین امام و جانشین آخرین فرستاده اش در زمین.

و از همه مهم تر همسر دختر آخرین فرستاده اش در زمین و مادر جانشینان علی(ع) در عالم.

همین که زمین و زمان به واسطه آمدن مولود کعبه به شادباش می نشیند تولدش می شود روز پدر ، آغاز ایام البیض و روز مرد و مردانگی و مروت.

روز پدر و مرد پیروان مولود کعبه نیز این روز را به یمن قدم مبارک علی شیر خدا روز پدر و مرد نامیدند تا از لنگرهای کشتی خانواده ها، عمودهای چادر خانه ها، از تکیه های زندگی مادر و فرزندان و در یک کلام از کوه های استوار خانه ها قدردانی به عمل آوردند.

هرچند به گفته ابراهیم اشرفی یکی از شهروندان بیرجندی، همه ایام و روزها اگر به مرد خانه احترام بگذاری و قدردانش باشی روز پدر است، اما روز ولادت مول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسداشت مقام ابر قهرمان خانه ها/ شاخه گلی برای پدر

پاسداشت مقام ابر قهرمان خانه ها/ شاخه گلی برای پدر