مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-14اقتصادي

زمینه صادرات 280 هزارتن سیب آذربایجان غربی تسریع شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر تسریع ورفع موانع صادراتی 280 هزار تن سیب باقی مانده در سردخانه های استان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبر کرامتی صبح دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی آذربایجان غربی با محوریت سیب و با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر 280 هزار تن سیب در سردخانه های استان منتظر رفع موانع صادراتی هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به کیفیت سیب های تولیدی استان از این مقدار 150 هزار تن قابلیت صادراتی دارند و مابقی 130 هزار تن نیز جهت مصارف داخلی است.

کرامتی اظهار کرد: امسال مجموع سیب درختی تولیدی استان یک میلیون و 270 هزار تن بود که حدود 800 هزار تن در سردخانه ها ذخیره سازی و 350 هزار تن به عنوان سیب صنعتی برای تهیه مواد اولیه برای مصارف کارخانجات کنسانتره استفاده شد.

وی با اشاره به خرید تضمینی سیب صنعتی طی سال جاری گفت: امسال برای اولین بار 42 هزار تن سیب توسط سازمان تعاون روستایی به صورت تضمینی در راستای حمایت از باغداران خریداری شد و مابقی محصول نیز جهت مصارف تازه خوری مردم به بازارهای داخل و خارج از استان عرضه شد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اندک زمان باقیمانده و مدت زمان برداشت محصول، به جهت جلوگیری از کاهش کیفیت محصول باید در زمینه رفع موانع صادرات و تسهیل در شرایط صادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه صادرات 280 هزارتن سیب آذربایجان غربی تسریع شود

زمینه صادرات 280 هزارتن سیب آذربایجان غربی تسریع شود