مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 08:472022-02-14اقتصادي

نام «مدرسه خزائلی» هویت نابینایان است، تغییرش ندهید


مدیرعامل مؤسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین گفت: مدرسه خزائلی به عنوان یکی از قدیمی ترین مدارس نابینایان کشور به نام مؤسس آن نام گذاری شده است؛ - اخیراً یکی از شرکت های واردات لوازم پزشکی مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان به بازسازی مدرسه کمک کرده و حالا می خواهند نام مدرسه را تغییر دهند که این کار ضربه به هویت نابینایان است.

رحیم خلیلی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: اخیراً 2 اتفاق خیلی مهم در حوزه نابینایان رخ داده است که مسئله هویتی برای نابینایان محسوب می شود؛ یکی از این اتفاقات اصرار بر تغییر نام آموزشگاه دکتر محمد خزائلی است، این در حالی است که خزائلی خدمات فراوانی به نابینایان ارائه کرده است.

وی افزود: محمد خزائلی متولد یکی از روستاهای اراک است که در 6 سالگی بر اثر آبله نابینا می شود، باتوجه به زندگی در روستا به سختی درس می خواند، بعد از دریافت دیپلم به تهران مهاجرت می کند و به دانشگاه می رود؛ او در چند رشته تحصیل می کند و بیش از 30 عنوان کتاب تألیف کرده است.

مدیرعامل مؤسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین اظهار کرد: خزائلی اولین نفری بود که شخصی به نام کریستف را از فرانسه به ایران دعوت کرد تا با کمک یکدیگر مدارس ویژه نابینایان را در سطح ایران راه اندازی کنند، خزائلی بالغ بر 12 آموزشگاه ویژه نابینایان در شهرها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام «مدرسه خزائلی» هویت نابینایان است، تغییرش ندهید

نام «مدرسه خزائلی» هویت نابینایان است، تغییرش ندهید