مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 08:372022-02-14پزشكي

مهم ترین راه مبارزه با بروسلوز چیست؟


سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان اظهار کرد: دام مبتلا به بروسلوز بلافاصله پس از شناسایی باید کشتار شود تا از انتشار عامل بیماری در جمعیت دامی و نهایتاً جامعه انسانی پیشگیری شود.

- محسن آهنی، شب گذشته 24 بهمن به رسانه های گروهی گفت: تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین دام و انسان محسوب می شود که مهمترین عامل تب مالت انسانی، بروسلا ملیتنسیس بوده که مخزن آن گوسفند و خصوصاً بزها هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی به راه های پیشگیری از بیماری تب مالت اشاره کرد و افزود: رعایت مواردی شامل واکسیناسیون به موقع دام ها، پرهیز از مصرف لبنیات خام، معدوم سازی مناسب جنین سقط شده و استفاده از دستکش، ماسک و عینک هنگام کمک به زایمان و تیمار دام می تواند تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه شناسایی دام های آلوده از طریق خونگیری و آزمایشات تخصصی دامپزشکی امکان پذیر بوده و حذف این دام ها در اولین فرصت پس از اطمینان از آلوده بودن آنها انجام می شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 18 راس دام سبک مبتلا به بروسلوز در نهبندان از چرخه مصرف حذف و معدوم شدند.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین راه مبارزه با بروسلوز چیست؟

مهم ترین راه مبارزه با بروسلوز چیست؟