مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 00:022022-02-13فرهنگي

موزه رضوی گنجینه ای عظیم از هنر و معماری اسلامی با 8 قرن قدمت+عکس


موزه های آستان قدس رضوی با16 گنجینه، یکی از بزرگترین موزه های کشور است که آثاری با قدمت 10 قرن را در خود جای داده است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت های دینی: موزه های آستان قدس رضوی یکی از مجموعه های بزرگ موزه ای در ایران است که بناهای تاریخی آن جلوه گر هشت قرن تزیینات و معماری دوره اسلامی و اشیای تاریخی آن نشان دهنده انواع هنرها و صنایع دستی ساخته شده طی 10 قرن گذشته است.

آثار تاریخی ساخته شده یا وقف شده برای حرم مطهر پس از استفاده، طی سده ‏های گذشته در خزانه نگه‏داری می ‏شده و سیاهه ‏های اموالی موجود در بخش نسخ خطی آستان قدس نشان ‏دهنده فهرست ‏برداری منظم کارگزارن در دوره‏ های گذشته است.

نمای درونی ساختمان قدیمی موزه آستان قدس رضوی تأسیس موزه در سال 1315 شمسی در بازه زمانی سال های 1304 تا 1314 شمسی با ایجاد نظم در همه امور آستان قدس رضوی از جمله اموال فرهنگی و تاریخی، دفتری جدید برای ثبت و ضبط اشیاء تهیه شد و در همین زمان ایده تأسیس موزه ‏ای برای حفظ، نگهداری و نمایش آثار به جا مانده از دوره های تاریخی گذشته درآستان قدس رضوی مطرح شد.

در سال های 1314 تا 1320 شمسی ضمن تصمیم‏ گیری برای ساخت بنایی برای موزه تعدادی از اشیا انتخاب ‏شد و در سال 1315 شمسی اتاق ‏های فوقانی شمال غربی صحن نو (صحن آزادی) و جنوب شرقی صحن کهنه (انقلاب اسلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه رضوی گنجینه ای عظیم از هنر و معماری اسلامی با 8 قرن قدمت+عکس

موزه رضوی گنجینه ای عظیم از هنر و معماری اسلامی با 8 قرن قدمت+عکس